Obchodné podmienky

 

OBCHODNÉ PODMIENKY 

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

Spoločnosť Prustar-E.M. s.r.o., Elektrárenská 1, 831 04 Bratislava, IČO 31403492, DIČ 2020307278, IČ DPH SK2020307278 je prevádzkovateľom internetovej stránky whaat.sk ako systému elektrornického obchodovania prostredníctvom internetovej komunikácie. Spoločnosť zabezpečuje prostredníctvom elektronického obchodu whaat.sk predaj výhradne kupujúcim - „Podnikateľom“ a "Spotrebiteľom".

 

(ďalej iba ako "Obchodné podmienky")

 

I. Vymedzenie pojmov

Pre účely týchto obchodných podmienok sa rozumie:

  1. „Predávajúcim“ spoločnosť 
  2. „Kupujúcim“ osoba, ktorá má záujem uzatvoriť s Predávajúcim alebo s Predávajúcim uzatvorí kúpnu zmluvu prostredníctvom internetovej stránky www.whaat.sk;
  3. „Spotrebiteľom“ Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy s Predávajúcim nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti;
  4. „Podnikateľom“ Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy s Predávajúcim koná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti;
  5. „Zmluvnými stranami“ Predávajúci a Kupujúci;
  6. „Zmluvou“ kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom internetovej stránky www.whaat.sk. Zmluva je uzatvorená v slovenskom jazyku a nie je uzatvorená na dobu neurčitú;
  7. „Internetových obchodom“ obchod prevádzkovaný pod doménou druhého stupňa whaat.sk pod doménou najvyššieho stupňa .sk.;
  8. „Orgánom dozoru“ Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.

 

II. Základné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na uzatváranie Zmlúv, ktorých predmetom je tovar ponúkaný Predávajúcim, s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku v Internetovom obchode, a sú neoddeliteľnou súčasťou takto uzatvorenej Zmluvy.
  2. Pokiaľ dohoda medzi Predávajúcim a Kupujúcim nestanoví inak, vzťahy vyplývajúce zo Zmluvy sa spravujú týmito obchodnými podmienkami.
  3. Obchodné podmienky, ktoré sú platné a účinné v dobe uzatvorenia Zmluvy, dostane Kupujúci ako prílohu sumarizácie svojej objednávky. V prípade akýchkoľvek následných zmien či doplnení sú obchodné podmienky Predávajúceho archivované v ich pôvodnom znení a sú verejne dostupné na konci takto zmenených alebo doplnených obchodných podmienok. Tým sa nahradzuje povinnosť Predávajúceho poskytnúť Kupujúcemu informácie vyjadrené týmito obchodnými podmienkami v listinnej podobe.
  4. Náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku, prostredníctvom ktorých je uzatvorená Zmluva, znáša v plnom rozsahu Kupujúci. Výška týchto nákladov je závislá na podmienkach poskytovateľa telekomunikačných služieb, ktoré Kupujúci pri uzatvorení Zmluvy využíva. Zo strany Predávajúceho nie sú účtované žiadne zvláštne poplatky za využitie prostriedkov komunikácie na diaľku.

 

III. Uzatvorenie Zmluvy

  1. Kupujúci môže svoju objednávku uskutočniť prostredníctvom elektronického formulára v rámci webového rozhrania Internetového obchodu.
  2. Objednávka je považovaná za riadne vyplnenú, ak obsahuje nasledujúce údaje: identifikácia druhu a množstva objednávaného tovaru, meno a priezvisko alebo označenie obchodnej firmy Kupujúceho, IČO, DIČ a IČ DPH, ak nimi Kupujúci disponuje, emailový a telefonický kontakt, adresa bydliska, miesta podnikania či sídla Kupujúceho, ktorá sa považuje za dodaciu adresu, ak Kupujúci vo svojej objednávke neuvedie inú adresu.
  3. Odoslanie riadne vyplnenej objednávky sa považuje za návrh Kupujúceho na uzatvorenie Zmluvy s Predávajúcim. Doručenie automatizovanej emailovej sumarizácie objednávky Kupujúcemu bezprostredne po jej uskutočnení sa nepovažuje za prijatie návrhu Predávajúcim. Zmluva sa považuje za uzatvorenú až prijatím návrhu zo strany Predávajúceho (akceptácia) vo forme emailového potvrdenia, že objednaný tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp., že tento tovar bol odoslaný Kupujúcemu.
  4. Predávajúci sa na základe Zmluvy zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá objednaný tovar a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu a Kupujúci sa na základe Zmluvy zaväzuje, že tento tovar prevezme a zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu. Tým dôjde k splneniu záväzkov zo Zmluvy.
  5. V prípade, že Kupujúci uvedie v časti objednávkového formulára slúžiacej pre poznámky akýkoľvek text, tento text sa nestáva súčasťou Zmluvy a jeho obsah nie je pre Predávajúceho záväzný.
  6. Predávajúci nie pri plnení Zmluvy viazaný žiadnymi kódexami správania v zmysle ust. § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 102/2014 Z. z.

 

IV. Informácie o tovare

  1. Ponuky tovarov umiestnené v Internetovom obchode obsahujú predovšetkým informácie o hlavných vlastnostiach, cene a funkčnosti týchto tovarov, vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné. Tieto informácie sú Kupujúcemu oznámené ešte pred uzatvorením Zmluvy.
  2. Ostatné informácie, akými sú údaje o výrobcovi či dovozcovi, o miere alebo o množstve, o spôsobe použitia a údržby tovaru a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania tovaru a pod., sú označené na samotnom tovare, na jeho obale alebo sú súčasťou balenia tovaru.
  3. Ponuky tovarov umiestnené v Internetovom obchode sú časovo a množstevne obmedzené. Množstvo tovaru na sklade, ktoré je uvedené v Internetovom obchode, je informatívneho charakteru a Predávajúci ho môže kedykoľvek aktualizovať bez predchádzajúceho upozornenia Kupujúceho. V prípade, že konkrétny tovar, ktorý je predmetom Zmluvy, sa už nevyrába, nedodáva, nie je na sklade alebo je nedostupný, je Predávajúci povinný informovať o tejto skutočnosti Kupujúceho. Pokiaľ Kupujúci medzičasom zaplatí kúpnu cenu alebo jej časť, bude táto čiastka prevedená späť na bankový účet Kupujúceho.
  4. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
  5. V súlade so zákonom o zálohovaní jednorazových obalov na nápoje, naša spoločnosť bude k objednávke, ktorá bude obsahovať tovar podliehajúci zákonu o zálohovaní jednorázových obalov, účtovať príslušný poplatok.

 

V. Platobné podmienky

  1. Kúpna cena tovaru v Internetovom obchode je uvedená vrátane DPH a ceny za zabalenie tovaru. Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na prepravu a cenu prípadnej dobierky, ktoré budú Kupujúcemu účtované osobitne podľa spôsobu prepravy, ktorý si Kupujúci zvolí vo svojej objednávke.
  2. Cena za prepravu tovaru a prípadnej dobierky je kupujúcemu oznámená v časti Možnosti dopravy a Kupujúci si možnosti dopravy a dobierky sám zvolí pre uzatvorením objednávky.
  3. Kupujúci môže cenu tovaru, prepravy a prípadnej dobierky zaplatiť niektorým zo spôsobov, ktoré má na výber v rámci webového rozhrania Internetového obchodu pred uskutočnením svojej objednávky, a to:
  1. On-line za pomoci platby kartou. Uhradená čiastka sa v takomto prípade až do uzatvorenia Zmluvy považuje za zálohu, ktorá nie je úročená;
  2. V hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru alebo za pomoci platby kartou, ak takúto možnosť ponúka Kupujúcim zvolený prepravca;
  3. Bankovým prevodom na účet Predávajúceho. Uhradená čiastka sa v takomto prípade až do uzatvorenia Zmluvy považuje za zálohu, ktorá nie je úročená.
  1. Kúpna cena, cena prepravy a cena prípadnej dobierky sú splatné bezprostredne po uzatvorení Zmluvy, ak si Kupujúci zvolí možnosť platby kartou on-line. V ostatných prípadoch je kúpna cena, cena prepravy a cena prípadnej dobierky splatná pri prevzatí tovaru Kupujúcim.
  2. Spolu s objednaným tovarom bude Kupujúcemu zaslaný daňový doklad (faktúra), ktorý slúži zároveň ako potvrdenie o uzatvorení Zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou potvrdenia o uzatvorení Zmluvy sú obchodné podmienky Predávajúceho. Kupujúci súhlasí, aby mu bolo potvrdenie o uzatvorení Zmluvy vystavené a zaslané v elektronickej podobe, čím bude nahradená povinnosť Predávajúceho poskytnúť Kupujúcemu potvrdenie v listinnej podobe.
  3. Vlastnícke právo k objednanému tovaru prechádza na Kupujúceho v okamihu prevzatia tovaru Kupujúcim na dohodnutom mieste.

 

VI. Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný splniť objednávku Kupujúceho a dodať mu objednaný tovar v lehote 30 dní od uzatvorenia Zmluvy.
  2. Objednaný tovar bude Kupujúcemu dodaný spôsobom, ktorý si sám zvolí v rámci webového rozhrania Internetového obchodu pred uskutočnením svojej objednávky.
  3. Miestom dodania tovaru je adresa, ktorú Kupujúci uvedie vo svojej objednávke ako dodaciu adresu. Ak Kupujúci neuvedie žiadnu dodaciu adresu, miestom dodania je adresa jeho bydliska, miesta podnikania alebo sídla.
  4. Ak nie je Zmluvnými stranami ujedané, ako ma byť objednaný zabalený, Predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará Predávajúci objednaný tovar pre prepravu.
  5. Kupujúcemu sa odporúča, aby pri preberaní tovaru skontroloval celistvosť jeho obalu a obsah zásielky. Kupujúcemu sa odporúča, aby bezodkladne upozornil prepravcu na prípadné poškodenie obalu alebo obsahu zásielky a zároveň aby obratom kontaktoval Predávajúceho o poškodení a jeho rozsahu.

 

VII. Odstúpenie od Zmluvy

  1. Kupujúci má právo bez udania dôvodu odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek od okamihu jej uzatvorenia až do 14 dní od prevzatia objednaného tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára odoslaného v písomnej podobe na adresu Predávajúceho :

 

VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

 

Adresát:

WHAAT.SK Prustar-E.M. s.r.o., Vajnorská 136/A, 831 04 Bratislava

 

Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy na tento tovar/službu* : ..............

 

Dátum objednania/dátum prijatia* ..............

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............

 

Dátum ..............

 

Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) ..............

* Nehodiace sa prečiarknite.

 

 

  1. Pokiaľ je predmetom Zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých samostatných častí, Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy do 14 dní od prevzatia posledného z objednaných tovarov alebo poslednej časti.
  2. Predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy ak:
  1. Kupujúci nezaplatí kúpnu cenu v lehote 7 dní od splatnosti;
  2. Kupujúci neprevezme objednaný tovar.
  1. Odstúpenie zo strany spotrebiteľa je platné, ak bolo odoslané v posledný deň 14 dňovej lehoty. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Kupujúci znáša náklady na dopravu a doručenie tovaru, ktorý posiela Predávajúcemu v rámci odstúpenia od zmluvy.
  2. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy vrátiť Predávajúcemu objednaný tovar, vrátane jeho príslušenstva a všetkých súčastí, a to jeho zaslaním na adresu Predávajúceho.
  3. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní od odstúpenia od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu zaplatenú cenu tovaru, vrátane nákladov na jeho dopravu, poštovné a iné náklady a poplatky, a to vo výške ceny toho z Predávajúcim ponúkaných spôsobov doručenia, ktorý bol v čase uskutočnenia objednávky Kupujúceho najlacnejší. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby Kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
  4. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu zaplatenú cenu tovaru a ďalších nákladov pred tým, ako mu bude tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.
  5. Pokiaľ Predávajúci poskytol Kupujúcemu zľavu z ceny tovaru na základe zľavového kupónu, išlo o jednostranný právny úkon Predávajúceho, pričom Kupujúci v prípade odstúpenia od Zmluvy nemá nárok na preplatenie hodnoty tohto zľavového kupónu. Kupujúci má právo vždy iba na vrátenie skutočne uhradenej ceny tovaru a nákladov na jeho dodanie.
  6. Kupujúci berie na vedomie, že nemá právo odstúpiť od Zmluvy, ktorej predmetom je:
  1. Predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy;
  2. Predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho;
  3. Predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
  4. Predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  5. Predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  6. Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré Kupujúci výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u Kupujúceho a Kupujúci si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal;
  7. Predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak Kupujúci tento obal rozbalil;
  8. Poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom Spotrebiteľa a Spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
  1. Kupujúci berie na vedomie, že odstúpením od Zmluvy zaniká aj každá doplnková zmluva súvisiaca so Zmluvou, predovšetkým darovacia zmluva, na základe ktorej bol Kupujúcemu poskytnutý darček. Takýto darček je v dôsledku odstúpenia od Zmluvy považovaný za bezdôvodné obohatenie, ktoré musí Kupujúci vydať Predávajúcemu. Ak vrátenie predmetu bezdôvodného obohatenie nie je možné, Kupujúci nahradí Predávajúcemu cenu tohto predmetu, a to vo výške jeho obvyklej ceny.
  2. Práva a povinnosti Kupujúceho v zmysle tohto článku sa neuplatnia v prípade, kedy Zmluvu uzatvára ako Podnikateľ. Kupujúci má v takomto prípade právo odstúpiť od Zmluvy v tých prípadoch, ktoré ustanovujú všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky, predovšetkým zákon č. 513/1991 Zb. (obchodný zákonník) a zákon č. 40/1964 Zb. (občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov.
  3. Odstúpením od Zmluvy nie je dotknuté právo na náhradu škody vzniknutú, napríklad škody vzniknutej Predávajúcemu v dôsledku neprebratia alebo poškodením tovaru Kupujúcim.

 

VIII. Práva z vadného plnenia, reklamácia tovaru

  1. Predávajúci zodpovedá za to, že objednaný tovar bude mať akosť, akú si Zmluvné strany dojednajú v Zmluve, tj. zodpovedá za vady tovaru v rozsahu podľa ustanovenia § 619 a násl. zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, v prípade, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ. Ak je Kupujúcim Podnikateľ, Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v rozsahu podľa ustanovení § 422 a násl. zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, s tým, že ustanovenia tohto článku sa nepoužijú. Predávajúci nezodpovedá za škodu, ktorá vznikne počas prepravy tovaru.
  2. Ak tovar nemá dojednané vlastnosti, Kupujúci môže u Predávajúceho uplatniť práva z vadného plnenia a tovar reklamovať.
  3. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím lne na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanoviska určenej osoby (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od Kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Ak Kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak Kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie učenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelné vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamnú vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova ; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný Kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako je všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť. 
  4. Tovar zakúpený u Predávajúceho je možné reklamovať iba na základe písomnej reklamácie Kupujúceho odoslanej na adresu Predávajúceho spolu s reklamovaným tovarom, dokladom o zakúpení a úhrade kúpnej ceny. Reklamácia v elektronickej forme sa zasiela výhradne na adresu: reklamacie(zavináč)whaat.sk.
  5. Reklamácia tovaru alebo služby musí obsahovať:
  • Označenie Predávajúceho;
  • Označenie Kupujúceho a jeho poštovej a emailovej adresy;
  • Označenie čísla objednávky;
  • Označenie dôvodu reklamácie;
  • Práva, z vadného plnenia, ktoré chce Kupujúci svojou reklamáciou uplatniť;
  • Dátum a podpis Kupujúceho.
  1. Práva Kupujúceho z vadného plnenia, ktoré Kupujúci môže uplatniť reklamáciou, stanoví ust. § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru či služby, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadný tovar za nezávadný, ak to Kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo odstúpiť od Zmluvy. Tie isté práva prináležia Kupujúcemu, ak síce ide o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Uvedené práva Kupujúceho zanikajú, ak nebudú uplatnené vyššie uvedeným spôsobom v záručnej dobe. Dĺžka záručnej doby je 24 mesiacov od prebratia tovaru, s výnimkami stanovenými zákonom.
  2. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie tovaru alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  3. Predávajúci je povinný potvrdiť Kupujúcemu prijatie reklamácie bez zbytočného odkladu od jej doručenia.
  4. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie bez zbytočného odkladu po jej prijatí. Spôsob vybavenia reklamácie určuje Predávajúci s prihliadnutím na žiadosť Kupujúceho o tom, ktoré z práv z vadného plnenia uplatňuje. Spôsob vybavenie reklamácie určí Predávajúci ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
  5. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci právo od Zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Predávajúci je povinný v uvedenej lehote vydať Kupujúcemu písomné potvrdenie o vybavení reklamácie.
  6. Potvrdenie o prijatí reklamácie, oznámenie spôsobu vybavenia reklamácie, potvrdenie o vybavení reklamácie alebo zamietnutie reklamácie môžu byť Kupujúcemu odoslané na jeho emailovú adresu.
  7. Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis poskytne Predávajúci Kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
  8. Pri darčekoch a iných bezplatne poskytnutých plneniach, ktoré sú Kupujúcemu poskytnuté zadarmo, nemožno uplatniť práva z vadného plnenia v zmysle tohto článku.

 

IX. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

  1. Kupujúci má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci na žiadosť Kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo Zmluvy medzi Predávajúcim a tým Kupujúcim, ktorý je Spotrebiteľom, a spory s touto Zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 eur. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od Kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 eur s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Kupujúci. Okrem ARS má Kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
  2. Kupujúci, ktorý je Spotrebiteľom, môže svoje sťažnosti uplatniť u Orgánu dozoru, ktorý je tiež subjektom ARS.

 

X. Ochrana osobných údajov

1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.

3. Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Môj profil alebo na požiadanie e-mailovou formou na adresu info@whaat.sk. 

4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.

6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.

8. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.

9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:

  1. svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť predávajúceho,

  2. kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,

  3. účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,

  4. že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,

  5. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f), že oprávneným záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,

  6. identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,

  7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,

10. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

11. Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie

  1. totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu predávajúceho,

  2. kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,

  3. účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,

  4. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm.  f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje predávajúci alebo tretia strana,

  5. okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,

  6. v relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,

  7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,

  8. informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,

  9. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,

  10. informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,

  11. existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;

Kupujúci má právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.

12. Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 9.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 9.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.

13. Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.

14. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

15. Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 9.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.

16. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.

17. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:

TOPTRANS EU, a.s., so sídlom Na Priehon 50, 949 01 Nitra, IČO: 36 703 923, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel Sa, Vložka č.10363/N.

Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom Senecká cesta 1 900 28 Ivanka pri Dunaji, IČO: 31329217, zapísaná v OR Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka č. 3215/B

18. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

 

XI. Záverečné ustanovenia

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že písomnosti doručované poštou alebo emailom sa považujú za doručené dňom prebratia poštovej zásielky alebo dňom potvrdenia prijatia emailu, najneskôr však v 10. deň po odoslaní.
  2. Práva a povinnosti Zmluvných strán, ktoré nie sú upravené Zmluvou v spojení s obchodnými podmienkami, sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
  3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok uverejnením ich aktualizovaného znenia. Voči Kupujúcemu sú účinné tie obchodné podmienky, ktoré od Predávajúceho obdržal pred uzatvorením Zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúcich obchodných podmienok.
  4. V prípade, že sa ktorékoľvek z ustanovení týchto obchodných podmienok ukáže byť neplatné alebo v rozpore s právnym poriadkom Slovenskej republiky, ostatné ustanovenia zostanú nedotknuté.
  5. Tieto obchodné nadobúdajú účinnosť dňa 12.11.2018

 

 

 

 

      

WHAAT.SK    © 2024 Copyright WHAAT.SK

Tvorba eshopu: Web Revolution Web Revolution s.r.o.